Experience Management

Att optimera den löpande, pågående kundupplevelsen

Målet med Experience Management är att kontinuerligt minska klyftan mellan ett företags kundlöfte och den levererade kundupplevelsen.

Vad och varför?

  • Ett snabbt, pålitligt och effektivt sätt att samla in  ”kundens röst” via befintliga kontaktytor
  • Används vid de tillfällen då kunden har kontinuerlig direktkontakt med företaget och
    kvaliteten i kontakten är avgörande för kundupplevelsen
  • Ett effektivt sätt att styra servicenivån 

Vad levererar Ipsos till er?

  • Konsultativa presentationer och rekommendationer
  • Ett underlag för att arbeta med förbättringar av kontaktytor
  • Ger återkoppling som hjälper er att förstå individuella kunder
  • Möjlighet att snabbt omvandla kundfeedback till åtgärder

Hur?

  • Via korta ca 2-5 minuters intervjuer
  • Genomförs i samma ögonblick kundkontakt sker, tex kundservice eller försäljning
  • Kunderna kontaktas via e-mail, IVR (Interactive Voice Response), SMS (text) eller svarslänk via mobilen
  • ViewsCast är Ipsos kundfeedback system som samlar in och rapporterar information i realtid

Kontakt - Loyalty

Christer Siwertz

christer.siwertz@ipsos.com
tfn. 073-950 3004